Известие

Collapse
No announcement yet.

Странно припушване при ниски обороти

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
    Ако слушах подобно мнение преди около 10 год., щях да си направя ремонт на мотора на 155-цата ей така, за спорта
    Имах разход от 1-2 л./1000 км и пушеше. Почистих масления сепаратор и започна да харчи 1-1,5 л./10 000 км без никакви пушеци.
    За незапознатите - на 8 клапановия ТС му дават нормален разход по книжка от 100 до 190 гр. на 1000 км!
    Аз лично първо щях да проверя масления сепаратор, после ще измера компресията с масло и без масло в цилиндрите и ако не открия проблема тогава, ще вървя в посока ремонт на гумички, сегменти или нещо по-сериозно.
    Знам, че повечето ви мнения за проблеми с мотора са продиктувани от факта, че в БГ тия коли влизат на 3-400 000 км с превъртяни км и най-вероятно това е причината, но в случая си хвърляме боб по нета
    Приятелски бас? Кебапчета с бира и картофки, че не е от сепаратора?
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #47
      При почистването на масления сепаратор, поне доколкото се ориенирах от темите във форума, се сваля капака на клапаните. Предполагам ще се наложи и смяна на гарнитурата на капака. Има ли проблем да се сложи и силикон? Нямам динамометрични ключове а в такива случаи ми се струва, че е по удачно да не се пренатяга.
      Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
        При почистването на масления сепаратор, поне доколкото се ориенирах от темите във форума, се сваля капака на клапаните. Предполагам ще се наложи и смяна на гарнитурата на капака. Има ли проблем да се сложи и силикон? Нямам динамометрични ключове а в такива случаи ми се струва, че е по удачно да не се пренатяга.
        Силикон Виктор Рейнц може, ма капакът е с канал и ... Динамометричен ключ не ти трябва, само не натягай. Колкото до сепаратора - ами няма да е от него, трудно се разглобява, чупи се старата пластмаса.
        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
        156 1.8TS 16V (01.2001)
        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
        0879369082

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
          Приятелски бас? Кебапчета с бира и картофки, че не е от сепаратора?
          ОК съм, но само да видя бобът или кафето какво ще покажат още веднъж
          Може да е от стъклочистачките на фаровете, но през РС-то и клавиатурата няма как да разбере никой, нали?
          Описал съм моя опит с подобен проблем, както и решението. Няма нужда да стресираме колегата излишно.
          Един е сменял гумички, друг сегменти ... поредният е купувал мотор при пушек и разход на масло ... как да разберем какво е на колата на човека от дистанция
          Всичко е много субективно ... на някои хора им тропат колите, а на тях не им прави впечатление ... други им трака запалката в жабката и мисля, че ще падне мостът.
          И тъй като се тръгва от най-малкото и се върви към по-сериозното, редно е да се проверят нещата.
          Никой не си купува нов мотор, ако колата откаже да запали ... обикновено се сипва гориво (при блондинките)

          Успех на колегата с ремонта, дано да е нещо дребно, защото един ремонт може да надхвърли 1000 лв., което е сериозна сума спрямо пазарната цена на този модел.
          sigpic

          Comment


          • #50
            Дано да е малко. Аз само казвам, че не е от сепаратор и за това се басирам
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #51
              Привет на всички!
              Малко да повдигна темата с нова информация. Т.к. съм в отпуска в момента, успях да намеря време, да отворя капака на клапаните и да почистя сепаратора. Не е истина какви лайна изтекоха и изстъргах от там. Затворих капака със старата гарнитура + силикон (марката не я запомних но ми казаха, че е качествен). За сега не съм видял от никъде да прокапва или сълзи. На пипане границата между главата и капака на клапаните е суха.
              Колко време му трябва на маслото да се процеди между капака и главата за да знам, че имам проблем?

              Сега по темата... На външен вид пушенето значително намаля, но все още се забелязва. Най-ясно се забелязва, когато карам колата на 4500-5000 оборота на 3-та и стъпча рязко газта докъм 6000. Тогава изпушва за секунда -две и се изчиства (дори да продължа да пържа мотора на 6000 оборота).
              Въпроса ми е:
              Ако приемем, че процедурата по почистването е била успешна (нещо в което нямам основание да се съмнявам) колко време би отнело да се изчисти останалото масло по изпускателната система и другите места където по принцип се събира?
              Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от slaf4u Покажи съобщение
                Привет на всички!
                Малко да повдигна темата с нова информация. Т.к. съм в отпуска в момента, успях да намеря време, да отворя капака на клапаните и да почистя сепаратора. Не е истина какви лайна изтекоха и изстъргах от там. Затворих капака със старата гарнитура + силикон (марката не я запомних но ми казаха, че е качествен). За сега не съм видял от никъде да прокапва или сълзи. На пипане границата между главата и капака на клапаните е суха.
                Колко време му трябва на маслото да се процеди между капака и главата за да знам, че имам проблем?

                Сега по темата... На външен вид пушенето значително намаля, но все още се забелязва. Най-ясно се забелязва, когато карам колата на 4500-5000 оборота на 3-та и стъпча рязко газта докъм 6000. Тогава изпушва за секунда -две и се изчиства (дори да продължа да пържа мотора на 6000 оборота).
                Въпроса ми е:
                Ако приемем, че процедурата по почистването е била успешна (нещо в което нямам основание да се съмнявам) колко време би отнело да се изчисти останалото масло по изпускателната система и другите места където по принцип се събира?
                Като изпържиш мотора на над 6000 оборота за известно време и я оставиш на празен ход след малко ако започне пак да попушва, значи имаш проблем
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #53


                  Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                  Като изпържиш мотора на над 6000 оборота за известно време и я оставиш на празен ход след малко ако започне пак да попушва, значи имаш проблем
                  Точно така ми изглежда и на клипа ,който е качил колегата след като даде газ и после се видя силен сив пушек ...
                  Alfa Romeo 156 - 1,6 ts - K&N air filter

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от alfaa156 Покажи съобщение
                    Точно така ми изглежда и на клипа ,който е качил колегата след като даде газ и после се видя силен сив пушек ...
                    Гумички, като начало
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment

                    Working...
                    X